Background Image

Interview training

Home  /  Mediatraining  /  Interview training

Onzeker bij contacten met de media? Doe een interview training

De tijd dat vertegenwoordigers van de media keurige journalisten waren die hoor en wederhoor toepasten op hun rusteloze zoektocht naar de waarheid is voorbij. De media zijn een grote groep aanbieders van content. Waarheidsvinding is niet belangrijk, maar gelezen worden en geciteerd worden zijn de pijlers waaruit het huidige medialandschap bestaat. Nieuwsitems worden gehypet en vervluchtigen, totdat ze een paar dagen later zijn vergeten achter een voortdurend vernieuwend gordijn van nieuwe nieuwsitems. Het enige dat achterblijft is een vage indruk, een platonisch idee van de aard van het ooit nieuwswaardig item en de sympathie die de diverse betrokkenen opriepen.

Interview trainingMedia: kansen, maar ook gevaren

Ziedaar de kans, maar ook het gevaar van het optreden in de media. Hoe u overkomt bepaalt hoe u wordt onthouden. Validiteit van argumenten is subsidiair. Een cynische benadering? Jazeker, maar cynisme wordt niet altijd op waarde geschat. Blijf niet als slachtoffer achter als de mediakaravaan verder trekt. Wapen uzelf, bijvoorbeeld door het inhuren van ervaren media consultants of door een interview training, tegen de kracht van de media.

Blijf jezelf

Een veelgehoord advies bij interviews is: blijf jezelf. Dat is terecht. Maar vergeet daarbij niet dat u een boodschap moet vertellen. Wees meester van de situatie. Pas als u de situatie meester bent, kunt u de boodschap vertellen die bepaalt hoe u of hoe uw organisatie zal worden herinnerd. Een interview training helpt u bij de bewustwording van het proces waar u deel van uitmaakt. Ook kan deze training u helpen bij het structureren van uw boodschap en deze versterken door gebruik te maken van uw positieve punten. Een interview training is geen trucje, maar een hulpmiddel om vanuit uzelf, met al uw sterke en zwakke punten, een boodschap te vertellen die op een positieve manier blijft hangen.

   Mediatraining     Media advies     Contact